Spanningszoeker 195 euro (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 14-02-2014, 09:54 (3945 dagen geleden) @ henkk56
Gewijzigd door soundman2, 14-02-2014, 10:15

Een schild van roestvrijstalen beplating om je huis heen lassen en je electriciteit betrekken van je eigen aggregaat.
Zo kan je je installatie beschermen tegen de electrostatische smog die ontstaan
is onder andere omdat "providers" Chinese powerline netwerkrommel uitdelen omdat
hun Wifi routers niet deugen.
De radiocontroledienst zou al deze dingen moeten opsporen omdat het gewoon zenders zijn!

Henk

Heb ik weer geluk.
Ik bezit een buizenversterker, die onafhankelijk is van het lichtnet. Hij wordt gevoed door een accu van 24 volt en de anodespanning komt van een roterende omvormer. Die laatste loopt op gelijkstroom en levert gelijkstroom af. Geen last dus van de netfrequentie en alles wat daar nog meer op zit wat er niet hoort. Geen afgeplatte sinusvorm omdat er domweg geen gelijkrichters aanwezig zijn. Geen last van DC offset op het net, want er is zelfs geen voedingstrafo aanwezig. Ik heb dus geen sinuscorrector, geen verbeteraar van de inwendige weerstand van het lichtnet ,geen fasecorrector en frequentiecalibrator nodig.
Dat laatste is dan meestal nodig om de voedingsdiodes synchroon te laten schakelen met het lichtnet. De gelijkrichtdiodes zijn nl geoptimaliseerd voor 50Hz in Europa. Dat is ook de reden dat Amerikaanse versterkers niet meteen goed klinken , ze moeten redioded moeten worden. Er zitten diodes in voor 60Hz en er moeten diodes in die speciaal bedoeld zijn voor 50Hz. Als diodes niet synchroon schakelen, zullen er steeds elektronen niet op tijd weg kunnen vloeien en vinden er elektronenclusteringen plaats. Het gevolg is een onregelmatige diodestroom i.c. een slecht werkende voeding.
Als in een versterker de voeding al te kort schiet, dan heeft dat vanaf de bron al invloed op de transparantie van het stereobeeld.
Er is nog meer.....
De luidsprekeruitgang is geheel symmetrisch en galvanisch gescheiden van de rest van de versterker. Op die manier heeft HF instraling geen enkele invloed en heb ik ook geen HF protectors nodig, al dan niet gevuld met speciaal zand op kristallijne basis met edelstenen.
Aardlussen kunnen ook al niet ontstaan, omdat er geen verbinding is met het lichtnet,
Eigenlijk een ideale versterker, ook al komt hij uit 1965.

Ik heb overigens nog een aantal op 50Hz gecalibreerde diodes liggen, keurig verpakt in een edelhouten zwaluwstaartdoosje. Om invloeden van het aardmagnetisme tijdens opslag te voorkomen, zijn ze om en om ingelegd in speciale antistatische/antimagnetische folie.
Op verzoek kan ik ze nog cryogeen laten behandelen.
Een doosje met vier stuks kost 287 euro excl.BTW.
De cryogene behandeling, moet ik laten doen. De levertijd is dan een week langer. Extra kosten 25 euro (per diode)
De diodes heb ik over van een project wat niet doorgegaan is.

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks