Reparatie Philips 22GF604 (Toestel of techniek)

door ElektroNick @, Kalmthout (Antwerpen - België), 07-08-2014, 09:00 (3770 dagen geleden) @ kris

Volgens de beelden op je oscilloscoop lijkt het idd sterk op een parasitaire oscillatie.

ook de grotere condensatoren kunnen hierin een rol spelen. kijk zeker eens ronde de BC149 , er komt een feed-back loop terug van de eindtorren. als daar in de buurt iets mis is kan het geheel gaan oscilleren.

groeten

Kris

Beste Kris,

Vanmorgen nog maar eens de meetpennen in de hand genomen.
Ik kan eigenlijk geen enkel defecte component opsporen, alle elco's zijn reeds vervangen door nieuwe, de keramische condensators lijken allen nog goed.
Ook heb ik alle weerstanden doorgemeten, waarbij ik sommige moest loshalen. Maar die meten allemaal nog zeer accuraat.

Overigens heb ik met de scoop eens gemeten zonder ingangssignaal en het oscillatiesignaal vertrekt reeds aan de koppelcondensator.
Aan de loper van de potmeter of aan de linkerkant van de koppelcondensator is het niet aanwezig (dus het zit niet in de toonregeling), aan de rechterzijde van de koppelcondensator is het wel aanwezig.
Aan de koppelcondensator heeft het een spanning van ongeveer 3mV peak.
Aan de eindtransistoren is dit versterkt tot ongeveer 100mV peak.
En als ik de tijdbasis van mijn scoop juist heb geïnterpreteerd heeft het signaal een frequentie van 1kHz.

Ik weet niet meer wat ik nu nog kan nakijken? :-|

Groetjes,

Nick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks