Kleinste kleurenbeeldbuis - ondertiteling (Toestel of techniek)

door Jac Janssen @, Eindhoven, 31-08-2014, 17:38 (3743 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Jac Janssen, 31-08-2014, 17:57

Dag Hans,

In werkelijkheid is het verbazingwekkend genoeg toch slechter dan op de foto het geval lijkt. De ondertiteling waar ik een foto van gemaakt heb was ook wel het beste wat ik zo kon vinden. Bij veel andere zenders was het eigenlijk onleesbaar.
Een redelijke afregeling van het beeld maakt het wel enigszins te doen, maar iets zonder ondertiteling is toch wel beter te bekijken.
(Ik heb hem speciaal open gemaakt om de focus nog eens af te kunnen regelen - maakt nogal verschil.)
In de tijd van het toestelletje had je op TV natuurlijk 4x3 beeld (in tegenstelling tot nu met bijna alles 16x9), en ik denk dat toen de ondertitels misschien ook ietsje groter waren. Dat maakt natuurlijk meteen een groot verschil.
Ik zou het nog eens kunnen proberen met en DVD van Asterix of zo.

Ik heb inderdaad ook een TC-30U.
Eigenlijk verzamel ik heeele oude TV's, maar aangezien het me al heel lang niet meer lukt daar nog iets van te kunnen aanschaffen, heb ik er in de loop van de jaren toch wat kleine toestelletjes bijgekocht.
Dit soort kleine TV'tjes vind je toch niet echt gemakkelijk.
Ze waren indertijd erg duur, dus ik vermoed dat er niet zo veel van verkocht zijn.
Maar je zou ergens een keertje geluk moeten hebben.
De mijne was ook niet echt goedkoop moet ik bekennen ;-)

Jac

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks