Hobby verzamelaars de transistor radio's (Gezocht)
Hallo Jack,
Het valt me op Jack dat je heel erg goed op de hoogte bent met de zeezenders die mij destijds zeker ook geboeid hebben. Ik begrijp dat je dicht bij het vuur zat.
Toen ik nog in Amersfoort woonde in jaren eind 1960 en ik luisterde met een kristalontvanger naar radio Noordzee deze zender was keihard , radio Veronica was veel zwakker radio Caroline lukte niet maar wel de Hilversumse zenders knalde ook goed door . Op de kortegolf was het helemaal een gekkenhuis. Op een Philips transistor radio luisterde ik naar allerlei soorten middengolf zenders tot ver in de nacht en soms 's-ochtends al weer als de vogels buiten begonnen te fluiten.
Ik woonde toen in een flat en op de centrale verwarming als antenne functioneerde mijn kristalontvanger uitstekend. Later heb ik een duplexer gebouwd en de Philips transistor radio er achter gezet . Overdag kon ik radio luxemburg redelijk goed dan ontvangen , maar de Belgen en de Duitsers kwamen dan net zo hard binnen als de Nederlandse zenders.Helaas had ik toen niet veel kijk hoe een transistor radio functioneerde . Ik heb toen helaas menige radio niet gerepareerd maar als onderdelen gebruikt . Dit vindt ik nu nog steeds heel jammer want ik kreeg van een goede vriend in mijn jeugdjaren vele draagbare transistor radio's die ik nu nog had kunnen hebben , maar ja het is niet anders . Gelukkig heb ik nu wel wat meer kijk op.Radio techniek blijft mij boeien .
Leuk dat je reageert Jack , in Drenthe is het goed wonen hoor grapje .
Radiojan
Complete draad:
- Hobby verzamelaars oude transistor radio's -
radiojan,
07-09-2014, 17:40
- Hobby verzamelaars de transistor radio's -
Marotick,
07-09-2014, 20:13
- Hobby verzamelaars de transistor radio's - radiojan, 07-09-2014, 21:05
- Hobby verzamelaars de transistor radio's -
ruudtx,
08-09-2014, 13:46