Defecte Marantz 1030 (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-11-2014, 20:50 (3655 dagen geleden) @ lee
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-11-2014, 20:52

Ik bewerkte mijn bericht nog terwijl je reageerde, maar de strekking is niet veranderd.

Dat het voor jou ophoudt, vind ik een wat overdreven reactie.

Ik heb eerdere discussies met een half oog gevolgd en niet echt wereldschokkende zaken gelezen. Op momenten dat niet helemaal duidelijk is wat je nu technisch wel of niet beheerst, kan je je door een oprechte poging om duidelijkheid te scheppen misschien gekleineerd voelen of onderwezen (bijleren is altijd handig dus dat laatste is eigenlijk positief). Jij restaureert (als ik het goed heb) grammofoons dus enige technische basiskennis zal aanwezig zijn, dus daar gaan mensen dan van uit. Het is geen verplichting voor de buitenwereld om alles met grote omhaal en tact te brengen of aan te voelen (dat blijft lastig in platte tekst!), net zoals het voor jou geen verplichting is om de goede intenties te zien of om er simpelweg je voordeel mee te doen ongeacht de intenties die je meent te zien.

Echter is enige aanwezigheid van beide onverplichte randvoorwaarden, soms tegelijk soms beurtelings, noodzaak voor een goede communicatie.

Omdat jij geen zeggenschap hebt over reacties van anderen, kan je alleen maar aan jouw helft werken. Dus niet standaard aanvallen of kleineringen zien of akkefietjes uit het verleden tegen iemand gebruiken - vooral dat laatste is best wel moeilijk, tenslotte heb je altijd een indruk van iemand en dat slijt niet altijd even hard als dat het opkomt.

Zou je van anderen vooraf eisen dat ze je altijd met fluwelen handschoenen aanpakken, dan blijkt communicatie erg lastig.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks