eeprom copieren (Toestel of techniek)

door petrus bitbyter @, Rotterdam, 30-11-2014, 23:56 (3652 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door petrus bitbyter, 01-12-2014, 00:44

Dank voor de documentatie. Die is duidelijk leesbaar en levert vrij snel een negatief resultaat :( De zogenaamde programmeerconnector wordt niet gebruikt voor het programmeren van de EEPROM. Niet direct tenminste. De connector heeft RxD en TxD lijnen die verbonden zijn met de seriële interface van de microcontroller. Over die seriële interface en het daarbij gebuikte protocol heb ik niets in de documentatie teruggevonden. De enige directe lijn van de connector naar de EEPROM is de WP-lijn waarmee de write protect van de EEPROM kan worden opgeheven.

Als ik goed tel, zijn er maar liefst vier tools (hard- en software) plus een PC nodig om dit interface volledig te kunnen benutten. Je kunt natuurlijk naar de prijs informeren maar dat raad ik af. Slecht voor je hart.

De processor PIC16C71 heeft geen hardware ondersteuning voor I2C en ook geen UART. De processor moet dus alle communicatie met de seriële interface en de I2C bus bit voor bit zelf regelen. Iets op de I2C bus doen zonder dat de processor op tilt gaat, lijkt niet erg haalbaar. Maar, misschien is de processor wel uit te schakelen. Eén pen van de processor is de _RST en die is ook met een pen van de programmeer connector verbonden. Zolang die pen laag blijft, blijft de processor in reset. Ik heb het nog niet nagekeken maar bij de andere PICs die ik ken, gaan dan de I/O-pennen in tri state dat wil zeggen dat ze hoogohmig worden. In dat geval moet de I2C bus over te nemen zijn. De SDA en de SCL moeten dan alleen nog maar met een paar draadjes aan de programmer geknoopt worden.

Het vinden van een geschikte programmer is dan de volgende stap.

petrus bitbyter

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks