Ziggo ellende (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 06-02-2015, 22:11 (3584 dagen geleden)

Ziggo treitert haar klanten om 1 keer per jaar alle TV kanalen om te gooien.
Meestal waren alle zenders nog wel te ontvangen maar zaten ze weer eens op een andere plek. Nu heeft Ziggo ook de andere waarden veranderd en nu ontvang je helemaal niets meer.
Voor T.V.'s is dat niet zo'n probleem want opnieuw scannen beginnende met 474000KHz en id 5555 laat al spoedig een nieuwe lijst zien.
Maar...
Ik heb een ontvangertje met een smartcard dat via de USB mijn computer ingaat en van deze Anysee ontvanger moeten alle frequenties ingevoerd worden van de boeketten waarin de zenders zich bevinden. En die frequenties die geeft Ziggo niet, waarschijnlijk hele geheime informatie. Die mag niet op straat komen, nee.
Nu kan ik de Anysee ook laten scannen en die vind dan normaal gesproken het wel maar nu heb ik na de scan wel de gehele zenderlijst maar zichtbaar is alleen Nederland 1,2 en 3.

[image]

Wat me opvalt is dat de QAM 64 moet zijn volgens Ziggo
474000KHz - 5555 - QAM 64 - rate 6875
Na de scan vindt hij dit ook maar de andere boeketten krijgen QAM 256 en rate 6900. Als ik die "verkeerde" waardes verander in QAM64 en 6875 dan ontvang ik helemaal niets meer. Proefondervindelijk ben ik er achter gekomen dat Nederland 1 en 2 binnenkomt op 386000 KHz - rate 6900 - 256QAM - bandbreedte 8 MHz.
Op mijn Samsung TV kan ik bij de kanalen zien wat de parameters zouden moeten zijn maar ik zie alleen de start gegevens. 474000 - 64 - 6875
Kortom ik kom er niet uit.
Heeft iemand een idee hoe ik simpel achter die geheime Ziggo informatie kan komen?

Jack

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks