Ziggo ellende (Toestel of techniek)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 07-02-2015, 23:17 (3583 dagen geleden) @ ruudtx
Gewijzigd door Marotick, 07-02-2015, 23:19

Bij satellietontvangst spreekt men van boeketten, die frequenties kan je per stuk invoeren en in ieder boeket zitten een aantal tv zenders verpakt. Vaak kan je ook de boeketten afscannen zodat je het hele pakket van Canaldigitaal dan in je ontvanger hebt.
Bij Ziggo heet een boeket een Transportstroom.
Voor mijn Anysee ontvanger heb ik dus die frequentie-waarden nodig om de zenders te kunnen ontvangen. Voordeel is: als ik weet welke zenders in een transportstroom zit ik ongewenste pakketten er dus niet in zet.
De Anysee ontvanger zorgt er voor dat ik via de USB bus van mijn computer de TV zenders in mijn Mediacenter krijg, ik gebruik mijn computer als video-recorder.

De Anysee kan ik ook alle boeketten (transportstromen) zelf laten zoeken. Dat ging voorheen altijd goed maar nu dus niet. Ik krijg wel de zenderlijsten maar bij alle gecodeerde zenders krijg ik de melding dat de zender gecodeerd is. Alleen Nederland 1, 2 en 3 krijg ik wel binnen en 2 en 3 zijn ook gecodeerd.
Tot aan de omzetting had ik geen last van de gecodeerde zenders.
Ik wil dus de frequenties weten van de boeketten, transportstromen, die bij RTL, SBS, BRT en TV5 horen met de daarbij behorende parameters zoals QAM, symbol rate en bandwijdte. Als iemand me hier aan kan helpen?
Vandaag hierover Ziggo gebeld maar deze gegevens zijn niet voorhanden, ik moet maar een mailtje sturen misschien dat dat helpt...

Jack

Jack

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks