CD-speler Beocenter 9300 (Toestel of techniek)

door ElektroNick @, Kalmthout (Antwerpen - België), 31-03-2015, 14:36 (3534 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Je hebt veel vervangen, maar heb je ook geprobeerd te constateren waar het probleem zit? Als er bijvoorbeeld 1 of meer voedingsspanningen niet helemaal lekker zijn, doet zo'n unit ook niet veel.

Verder is het natuurlijk niet uit te sluiten dat de nieuwe unit defect was. Zat deze in ongeopende fabrieksverpakking?

Dag Maarten,

Bedankt voor je reply. Inmiddels na wat verder te experimenteren heb ik wat meer ontdekt.
De combinatie "nieuwe" laserunit en oude printplaat (met nieuwe elco's) doet het in 1 van de 40 gevallen voor circa 50 seconden en houdt er daarna mee op.
Trouwens begint hij maar bij één CD rond te draaien (Tracy Chapman, misschien houdt de CD-speler van muziek uit zijn periode...? :-P )

Het lijkt mij dus toch echt een laser-probleem?

De "nieuwe" laserunit was een sloopexemplaar dat ik via Ebay in Duitsland heb gekocht, de toestand werd beschreven als "gebruikt maar werkend". Ik heb al een e-mail naar de verkoper gestuurd. Misschien dat hij het loopwerk nog terugneemt?

Intussen zit ik hier 40 keer na elkaar CD-lade in en uit te drukken, 3 keer heeft hij gewerkt 2 keer gedurende 50 seconden en 1 keer gedurende 4 seconden... :-|

Groetjes,

Nick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks