CD-speler Beocenter 9300 (Toestel of techniek)

door ElektroNick @, Kalmthout (Antwerpen - België), 12-04-2015, 17:15 (3522 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Nu ik nog eens kijk valt me op dat het apparaat van 1994 tot 2000 in productie zou zijn geweest. Dan mag je inderdaad verwachten dat er meerdere loopwerktypes gebruikt.

CDM12 hoort daar gezien de jaartallen vrijwel zeker ook bij omdat die ergens midden jaren 90 actueel was, maar het is niet de aanduiding van een enkel loopwerk maar van een reeks die uit meerdere, met wat pech tientallen, types bestaat. De vraag is welke B&O gebruikt heeft en welke algemenere varianten daar het meest op lijken.

Vandaag nog eens 't één en ander nagekeken. Toen ik het toestel aanzette heeft hij van de eerste keer 5 liedjes achter elkaar gespeeld, zonder problemen. Maar toen begon hij te haperen en sindsdien leest hij weer niks meer.
De vereiste spanningen van 5V en 9V zijn aanwezig. Dan nog eens de "flat cable" gecontroleerd en die lijkt overal nog door te geven. Enkele geleiders kan ik niet doormeten omdat deze "verdwijnen" in een blikken doosje in de laserunit.

Ik denk dat het hier ophoudt, ik heb al ontelbaar uren zitten knoeien met het ding... Ik zal wel een aparte CD-speler aansluiten via de AUX-ingang.

Toch bedankt voor alle hulp en tips.

Groetjes,

Nick

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks