(Verouderde)apparatuur op nieuwer besturingssysteem (Computertechniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 27-05-2015, 18:57 (3467 dagen geleden)

Na de nodige zeg maar frustatie's gelezen te hebben over printers die niet meer werken heb ik nog zo'n probleem.
Enige tijd geleden een digitizertablet van Wacom overgenomen met alleen Dos en win31 drivers.
Bij Wacom een driver gevonden voor win xp, werkt prima, ook met Autocad(2000).
Maar je raad het al,xp mocht niet meer, vista overgeslagen en nu W7 (voor zo lang als dat nog duurt).
Aan de vele hits op internet te zien ben ik zeker niet de enige met een probleem om een seriele tablet type UD aan de gang te krijgen.
De versie waar XP op draaide is de enige waar de zaak een beetje op werkt met na het opstarten de melding "de tabletversies komen niet overeen" met als advies om de software opnieuw te installeren.
Nu kan je dit eindeloos proberen met verschillende compatabiliteitsopties , maar de foutmelding blijft, en Acad wil er niet mee werken.
Een van de gevonden opties van iemand met Vista, en later ook iemand met W7 is het register aanpassen.
Dat heb ik geprobeerd, maar ik doe iets fout of het heeft geen invloed op de tablet.
Wat er dan bij moet is: maak in Hkey_Local_Machine\Software\ een nieuwe sleutel genaamd Tablet met als string "PnPTablets"=",Com1".
Na enig proberen was het gelukt dit in te voeren, alleen vraag ik me af: wat moet ik met het = teken doen, en vanwaar de komma voor Com1??
Ik hoop dat er iemand is die hier raad voor heeft of een andere oplossing waarmee de zaak weer werkt zoals bedoeld.
Ben ook al iemand tegen gekomen die met de soldeerbout aan de gang was geweest, en er een usb-tablet van had gemaakt met een speciaal programma'tje.
Dat gaat me vooralsnog wat te ver, maar om de tablet dan maar weg te gooien is wat mij betreft ook niet aan de orde.

Groeten, Dirk.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks