(Verouderde)apparatuur op nieuwer besturingssysteem (Computertechniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 01-06-2015, 18:58 (3462 dagen geleden) @ Maurice

Oude computers met dito software is hier ook niet het probleem.
Er draait er hier af en toe een met WIN98 die opstart in DOS om een freesplotter aan te sturen oa gebruikt om printjes te boren.
Ook een penplotter werkt op deze computer met Win98 om deze via een netwerkje te gebruiken.
Onlangs weer eens getest op een W7-computer, misschien had ik iets verkeerd ingesteld??, maar een knappe tekening kwam er niet echt meer uitrollen.
Het is toch echt een PENplotter werkend met HPGL2, maar zelfs de testpagina (de installatie is gelukt) werd volledig met puntjes afgedrukt terwijl het toch de bedoeling is dat er lijntjes worden gezet.
Misschien dat ik hiervoor nog wel een gelijksoortige kabel of anderszins aanschaf.
De tablet waar het om ging gaat na een kleine verbouwing met een teensy met bijpassend programma als het goed is door voor een ander model waar nog wel drivers voor zijn.
Dit programma'tje zet diverse types met rs232 aansluiting om naar een type intuos2 van Wacom.
Of dit ook gaat werken met de (tijdelijk gratis) upgrade voor W10 waar nu reclame voor wordt gemaakt heb ik nog geen idee van.

Iets heel anders heb ik enkele jaren geleden meegemaakt toen ik een nieuwe laserjet type 1010 kocht, ondertussen ook alweer gedateerd, maar doet het nog prima ook na maanden van stilstand. (probeer dat maar eens met een inktjet!!!)
Afdrukken van een printontwerp zagen er niet uit, alle lijnen (printsporen)
eindigden en begonnen ook met haakse hoeken.
Niemand wist hier een oplossing voor, tot ik voor de printer een driver installeerde van een laserjet2.
Gevolg: alle lijnen netjes afgerond zo dat de isolatieafstand tussen de sporen weer normaal was.
Wordt vervolgd.

Dirk.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks