Beko tv blank scherm (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 04-01-2016, 20:58 (3256 dagen geleden)

Ik heb een kleine Beko lcd tv. Hij geeft alleen nog maar een blank scherm, het LCD laat dus egaal licht door. Er is wel geluid.
Het BEKO modelnummer vind je nauwelijks terug BKL-16SM-CK7B. Het AV paneel is de XZT190R-3 V-0, dat is weer wel te vinden.
Ik heb inmiddels uitgezocht dat het AV board ook in de Grundig (tegenwoordig ook van BEKO) model VISION 3 19-3821 zit.
Ik had een ander AV board uit een werkend toestel, dat er hetzelfde uit ziet, maar een iets ander nummer heeft. Dat geeft eveneens een blank raster in mijn tv. Mijn eigen print geeft ook een blank raster in het werkende toestel. Uitwisselen kan dus kennelijk niet. Ik weet nu niet of de fout in het display, de av print of zelfs de voeding zit. De spanningen uit de voedingen naar het AV board lijken OK. Ik heb daar een schema van. Uitwisselen van de voedingen kan niet, omdat de omvormer voor het scherm anders is door waarschijnlijk het grotere formaat.
De printen worden voor weinig aangeboden, maar hoe kom ik er achter wat er stuk is? Van het AV board heb ik nog geen schema, zo het al te repareren is. Het toestel kostte destijds iets van 100 euro. Veel mag ik er dus niet aan verspijkeren. Na vele jaren op pro basis tv te hebben gerepareerd, denk ik dat het in dit geval tijd is om de handdoek in de ring te gooien.
Heeft iemand nog goede tips?

Soundman2

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks