Tijd voor een ander element... (Toestel of techniek)

door PL500, 15-01-2016, 09:37 (3246 dagen geleden) @ PL500
Gewijzigd door PL500, 15-01-2016, 09:46

Ik denk dat het tijd wordt om de GP400 met pensioen te sturen.

Ik heb net zitten spelen net wat Laurens voorstelde met testplaten en wat gewone platen
.
Ook heb ik bij voorbeeld een snoeihard gesneden maxi single die bij onvoldoende naaldruk genadig zal overslaan.

Ander voorbeeld is een plaat met een nummer Jimmy Jones (Good Timing)..Ik ontdekte dat bij foute afstelling zijn stem genadig gaat vervormen bij luide uithalen.

Voor de zoveelste keer heb ik een imitatie naald te pakken die minder presteert dan de originele.Hij klinkt heel goed maar spoort een stuk slechter dan de originele philips.Ik heb ook een aantal keren geluk gehad met echte goede vervangers zoals de laatste naald waarvan de ophanging helaas is verslapt.

Ik gebruik een aantal jaren deze vervangers ook voor de Shure M75 voor mijn Dual... ook hier hetzelfde verhaal...Hier heb ik vergelijkkingsmateriaal omdat ik ook een goede originele Shure naald heb.

Het element speelt goed momenteel en zal mijn platen niet beschadigen.

Het valt me op dat ik bij deze naald meer naalddruk nodig heb om de zaak goed te krijgen...Onder de loep ziet alles er goed uit...de naalddrager zit in het midden en de naaldtip staat recht voor zover ik dat kan beoordelen...Dit heb ik bij vervangers wel eens anders gezien...Soms heb je een serieus goede te pakken soms heb je pech.

Als ik met mijn vorige naald met de zelfde platenspeler kan volstaan met slechts 1,5 gram en ik nu op 2,8 gram moet spelen klopt er iets niet.

Net als bij de Shure zit er toch verschil in o.a. de ophanging en de naalddrager

Ga uitkijken naar een Ortofon OM10 denk ik.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks