Twee nieuwe meetapparaten (Toestel of techniek)

door r2d2 † @, Sittard-Geleen, 29-03-2016, 17:43 (3171 dagen geleden) @ loek
Gewijzigd door r2d2 †, 29-03-2016, 17:44

Hallo Loek. Moet je verder zelf weten, maar in beide gevallen ben je dan "te laat". Bij lekken van elco's zal er al veel zijn aangevreten voordat je het merkt. En dan blijf het doorgaan als je niet heel goed schoonmaakt. Wellicht kan je achterhalen of dat bij jouw serienummer een probleem zou kunnen zijn.

En de calibratie RAM kan "opeens" leeg zijn, dan heb je ook een probleem. Je kan wellicht in ieder geval een screenshot maken van de inhoud (op mijn 2465 heb ik dat gedaan) of wellicht zelfs uitlezen en terugzetten met GPIB (geen idee of dat kan, een 2465 heeft geen GPIB helaas). En als het ding goed in onderhoud is geweest, dan is de batterij wellicht al een keer vervangen. Zal je een stickertje terug vinden met een datum als dat goed is gebeurd.

Een 2465 heeft gelukkig geen lekkende smd elco's en ook geen dallas chip met batterij. Terugplaatsen van de data in een EAROM zal wel een uitdaging worden mocht die bij mij ooit kapot gaan. Maar een batterij kan niet leeg :-)

Wel een aantal zaken moeten repareren en ook alle elco's in de voeding vervangen. De jouwe is een stuk jonger (B versus plain versie), maar ook daar komen ze op leeftijd. Ook zitten er waarschijnlijk zo'n drietal Rifa rookbommen in die er op zitten te wachten om af te gaan (met veeeeel rook).

Reviseren is te doen, maar dit is niet het gemakkelijkste apparaat als je dat niet vaker doet.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks