Twee nieuwe meetapparaten (Toestel of techniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 31-03-2016, 11:54 (3168 dagen geleden) @ r2d2 †
Gewijzigd door loek, 31-03-2016, 12:10

Hallo r2d2,

Je schrijft dat ik de serie nummers goed in de gaten moet houden en de servicedocumentatie.

Aan de voorkant van mijn scoop staat het serie nummer H706010. Als ik in de service documentatie kijk op internet (heb zelf geen boeken) dan zou voor nummer zowel boven als onder de 400000 gelden dat er een RAM in zit (U2460) met een aparte lithium batterij (BT2570). Maar Tektronix geeft wel aan dat het serienummer ergens op het chasis staat dus misschien kan mag je het nummer aan de voorkant daar niet voor gebruiken?. Ja als ik de scoop open maak dan kan je natuurlijk veel vragen beantwoorden. Maar je zou toch verwachten dat je aan de hand van het nummer aan de voorkant precies kan zien wat voor uitvoering je hebt?

Uit de servicedocumentatie had ik begrepen dat een klein deel van de RAM informatie bevat van de kalibratie en de laatste instellingen van de scoop bij power down.

Je kon deze data ook oproepen met EXER 02. Het zou gaan om 100 adressen dus van Hex 0 tot 63. Met per adres 2 bytes aan data.

Ik heb deze adressen even bekeken en de inhoud opgeschreven (slechts honderd).
Stel nu dat je om wat voor reden een lege geheugen chip heb dan zou je deze data daar dus weer in kunnen zetten voordat je de chip terug plaats.

Op internet zag ik ook diverse alternatieve voor deze geheugen chip. Dus zonder batterij en zelfs met veel meer geheugen waar je ook nog iets mee kon doen?

Zelf heb ik daar geen behoefte aan maar als mijn idee juist is dan zou een alternatieve chip wel uitkomst kunnen bieden.

Wat me nog niet duidelijk is hoe je bijvoorbeeld zo'n "dallas chip" uit het board kan halen volgens mij zit deze niet in een voet?

Ook als je de uitvoering zou hebben met een externe lithium batterij dan vraag ik me af of bij het los solderen van deze batterij (4-5 pennen) je geen risico loopt dat de RAM spanningsloos wordt?

Verder weet ik ook nog niet of de adressen die ik net noemde (van 0 tot 63 Hex) ook de echte plaatsen zijn in de RAM omdat de RAN+M zelf veel groter is. Het kan ook zijn dat voor de presentatie
dit zo uitgevoerd is maar dat in werkelijkheid de gegevens op een andere plaats staan.

Graag je reactie al vast bedankt met vriendelijke groet,

Loek

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks