L3X32T FM nauwkeurigheid (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 11-05-2010, 09:00 (5102 dagen geleden) @ kris

Beste Henk,bedankt voor je reactie. Met de meetzender is alles 100% ok. Ik schreef dat alle gecontroleerde L3X32T er last van hadden, vandaar de vraag. (dus andere modellen niet, of toch niet allemaal).

Ik heb er zelf eentje gehad waar de varco van de LO en de ingangskring origineel verkeerd waren aangesloten. Van gelijkloop was er geen sprake. (de varco van de LO is iets kleiner in waarde).
Het vervelende aan de L3X32T is dat je hem helemaal moet uitkasten alvorens je kan trimmen, en dan heb je geen schaal meer (die sowieso al vrij klein is)
Vandaar dat ik durf denken dat de "trimdames" er destijds in serie een paar Mhz naast zaten. En misschien loopt er hier iemand rond die dat kan bevestigen of ontkennen.
(voor de rest niets dan lof over deze ontvanger)
groeten

Kris

Als tijdens het trimmen de schaal niet aanwezig is, zijn er vaak nog wel merktekens in het plastic geperst, die het einde en de trimpunten aanduiden. Soms zijn het maar pukkeltjes, soms zijn er geen, maar toch even kijken hoe dat bij deze radio zit.
Dat de radio's verkeerd getrimd zijn lijkt me minder, al zeg ik niet dat het niet kan. De mensen in de produktie die afregelen, hebben een kunstje geleerd en dat doen ze dan vele malen. Dat kan best wel eens fout gaan bij een personeelswissel. Meestal komt zo'n toestel dan weer niet door de eindcontrole. Gaat een dergelijke (serie=)fout er wel doorheen, dan hebben de radio's opeenvolgende serienummers, of ze liggen heel dicht bij elkaar.

Henk Roovers


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum