Gezocht 'onbekende' AB (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-12-2010, 23:31 (4868 dagen geleden) @ bruno
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-12-2010, 23:55

Ik heb de optie van plaatjes zoeken ook al genoemd op circuitsonline dacht ik, maar nu twijfel ik toch even. Plaatjes zoeken het liefst op basis van een iets uitgebreidere foto (verder wegpellen van het opgeplakte stukje als het even kan), anders is het gewoon veel werk. De boeken heb ik opzich voor een groot deel wel liggen (alleen niet hier, dus in een loos momentje even bladeren gaat minder handig). Op goed geluk en met pech toch wel wat langer bladeren doe ik dus liever niet als het te vermijden is.

Gezien de eventuele modificaties in dit exemplaar heb je na herkenning van een bestaand model in elk geval een goede basis om verder te werken.

Er zijn trouwens ook hints over bijvoorbeeld datasheets langsgekomen. Het IC lijkt Philips aan de hand van het opdrukrestantje, maar kon van RC5 geen IC van deze afmetingen terugvinden zo snel, dus wellicht SAA300x met RECS80 code; aan de hand van het gebruikte resonatortje en de printlayout is ook veel vast te stellen. De foto lijkt qua layout wel erg op een van die RECS80 IC'tjes, maar de opgesoldeerde diode kon ik in dat geval niet helemaal plaatsen. Concreet: de soldeerzijde van de print kan aanwijzingen geven.

Er blijven op circuitsonline gewoon nog een hoop aanwijzingen liggen, het topic daar was nog lang niet uitgeput, maar dan is er dus meer input nodig dan "herkent iemand dit ding". Als je er op die manier achter komt is het meer toeval, en eigenlijk wil je daar niet van afhankelijk zijn als er genoeg andere manieren zijn.

Protocol analyser: sowieso een goed plan, zeker als je vaker tegen dit soort dingen aanloopt.

Lerende AB: als het niet op een andere manier lukt: prima alternatief maar minder duurzaam dan uitzoeken wat het ding nou eigenlijk is.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum