Gezocht 'onbekende' AB (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-12-2010, 11:34 (4868 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-12-2010, 11:39

Het zou wel kunnen, heb ik zelf ook al even aan gedacht maar gelijk weer verworpen. Ik neem aan dat jij die dingen ook wel tegengekomen bent in de hobby, maar in de jaren '80 en '90 had elke groothandel (en dat waren er toen nog meer dan Nedis en Aswo) wel een eigen lijn vervangende AB's. Die kwamen dan vaak uit Italie (CME, Policom, nog wel een paar) of Oostenrijk (Ruwido, nu nog steeds) en later ook wel uit China of Turkije (HQ). Vooral de wat onbekendere merken konden er vrij amateuristisch uitzien.

Ik heb zo het idee dat dit zo'n wat onbekendere variant op dat thema is geweest, goedkoop in bulk ingekocht door de lichtkrantfabrikant en gemodificeerd voor zijn gebruik.

Ik heb met dat in gedachten inmiddels ook gevraagd naar opschriften en opdrukken aan de binnenkant van de AB. Ook de foto van de soldeerzijde van de print kan op die vraag misschien nog antwoord geven, maar we zullen nog even geduld moeten hebben.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum