Storing door Ziggo apparatuur (Computertechniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 08-12-2021, 14:49 (1079 dagen geleden)

Kun je van Ziggo eisen dat RF-storende randapparatuur kosteloos wordt vervangen?
Ook als het al enkele jaren oud is?

Ik heb al jaren last van knetterende stoorgeluiden op grote delen van de kortegolf. Onderzoek met een radiootje heeft zich uitgebreid tot in de belendende percelen en de boosdoener is geïdentificeerd. Mijn buurman heeft Ziggo en behalve zijn router heeft hij daarbij een stekkermodel wifi-router en een stekkermodel wifi-repeater. Die twee wifi kastjes veroorzaken de storing. Omdat ze beide storen, was ik er nog bijna niet achter gekomen, want de storing verdwijnt pas als je ze allebei tegelijk uitzet!


Verdere lamentaties over Ziggo:
De apparatuur is van echt bedroevende treurigheid. Ik heb (van KPN) een Experiabox, wat een internetmodem is met ethernet erin, telefoon en wifi. Het is voorzien van een wifi-antennetje dat bereik in het hele huis geeft. Dus met 1 apparaatje (verbruik 9W) ben ik in het hele huis klaar.
Buurman heeft van Ziggo een modem (verbruik 9W) dat wel ethernet heeft en een telefoonaansluitng, maar geen wifi erin. Dus bij Ziggo even 100 piekjes aftikken voor een stekkermodel wifi-router (verbruik: 3W). Maar deze stekker heeft geeneens een antennetje erop, dus op de eerste verdieping is er al geen verbinding! Dus weer naar Ziggo, weer 100 piek, en voila een stekkermodel repeater (weer een 7W vampier erbij). Wat een droefenis.

Personen die meerdere Ziggo-kastjes in huis hebben (ontvanger, decoder, modem, ...) melden me ook dat deze apparaten vaak erg onzuinig zijn. 10W is niks, en het blijft vaak doorlopen ook als de apparaten uit staan.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum