Is het een idee om.... (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 22-07-2022, 18:29 (636 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door henk vdb, 22-07-2022, 18:50

Ah, een spoor!
Kan je ook even meten op pen 18 van de 5620? daar zou ook 12v moeten aankomen.
Zoek de laagohmige weerstandjes die in serie met de voeding staan naar pen 24 van de 5630 en naar pen 18 van de 5620. Meet aan beide kanten t.o.v. massa. Deze weerstandjes kunnen ook een iets hogere of lagere waarde hebben dan 10 ohm.
Een externe voeding aan de voedingspin van de IC's aansluiten zou ik (nog) niet doen, eerst controleren of de 12v hoofdvoeding goed is, anders kan het laagohmige weerstandje uitbranden!

Ik ben het met Ben eens dat er eventueel een elco de oorzaak kan zijn.

Het klopt dat de twee ic's alleen met kleur te maken hebben, niet met helderheid en/of synchronisatie. In geval van secam zouden er kleurverschilsignalen (B-Y en R-Y) uit de 5630 pen 11 en 13 moeten komen, in geval van een PAL signaal komen die signalen uit de 5620 pen 13 en 12. Bij een zwartwit sinaal komen er geen signalen B-Y en R-Y uit. Van de vorm van deze signalen bij een colorbar als input had ik al een plaatje gepost. De B-Y en R-Y signalen gaan naar een ander IC, waar het zwartwit signaal (Y) ook binnenkomt. Dat IC maakt de RGB-signalen voor de beeldbuis. Dat kan bijvoorbeeld een AN5610 of soortgelijk IC zijn. Dat ter info.

Ik heb het plaatje uitgebreid met pijltjes zodat je kan zien wat ingangen en uitgangen zijn van de IC's, misschien is dat makkelijk bij het zoeken. Uiteraard is dit maar een applicatieschema uit de datasheet, dus componentennummers zullen niet overeenkomen met wat op de print staat, maar het schema kan niet erg veel afwijken met deze heel specifieke IC's.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum