Beeld op S.A. ? (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 11-12-2022, 01:22 (502 dagen geleden) @ Frans

#545 How a Spectrum Analyzer Works

Ik kan het niet beter uitleggen dan bovenstaande video over jouw HP-8558B.

Nu jouw fout, en dat is dan terug redeneren welk deel van toestel zou er wel werken en wat niet.

Een ongemoduleerd signaal laat de SA kennelijk perfect zien.
Beredeneer dan aan de hand van de gegeven blokken in de video wat er wel en niet werkt.

Ook kun je nu je signaal iets heen en weer schuiven,door aan de generator frequentie te draaien ,neem aan dat dan je trace netjes blijft en verschuift tov de center lijn, je F0.

Nu gaat het mis op moment dat je tov de center frequentie met een lage frequentie gaat moduleren.
Dan is de SA niet meer instaat om de zijbanden te tonen.
Wat de SA dan toont is een hele snelle verschuiving van je center frequentie.
En dat is volgens mij wat je ziet.
Als je de modulatie bv op 10Hz zet zou je het helemaal kunnen zien wat er gebeurd.

Mijn idee is dan dat er wat is met bandfilter die niet klein, smal genoeg staat en dus
te breed tov center frequentie staat te kijken.

Precies zoals de video laat zien.

Hoe ik destijds gestart ben met inregelen van mijn SA is exact volgen aan voorbeelden wat er in de manual staat.

Ik heb hem al even niet meer gebruikt dus zou voor mij ook weer even knoeien zijn om er een net plaatje uit te krijgen.

Maar zeker voor begrip hoe zo'n analoge SA tot een plaatje komt is de video die ik geef een perfecte uitleg.

Ga maar na dat de kijk bandbreedte als je ook modulatie die relatief veel lager is als de center frequentie, de "Loep"heel klein moet staan.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum