Kom er weer even op terug... (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-02-2023, 17:32 (442 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Heb monitortje weer even onder handen genomen maar is een onding hem en UIT ELKAAR te halen/hebben en TEGELIJKERTIJD metingen te verrichten want de printen moeten van elkaar d.m.v. de VELE stekkertjes en draadbomen.

Ik heb draadjes gesoldeerd aan de horizontale afbuigspoel zodat ik na in elkaar zetten en het monitortje aan doen met de scoop kan kijken hoe het signaal er uit ziet en dat is het onderstaande beeld.

[image]
VOLTS/DIV. op 2V/DIV en timebase op 10uSEC.
Signaal amplitude is dus 4 Volt en ik vind het geen mooie zaagtand die je zou verwachten.

Moet dat geen c.a. 167 Volt zijn (pijl A) zoals onderstaand schema van een vergelijkbare 5 inch viewfinder? het exacte schema heb ik niet maar dit schema is ook van een 5 Inch viewfinder. Pijl B is toch de afbuigspoel?

[image]

Ronnie van Dalen schreef al eens het volgende:

C317, 6,8uf 25 volt Bipolair? Deze staat bovenaan ongeveer in het midden. Net onder te tekst Hlin.
Deze condensator staat in serie met de horizontale afbuigspoel. Als deze capaciteit verliest krijg je problemen met de horizontale afbuiging.

De C's in die omgeving meten allemaal OK
;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum