Voorlopig even scherpe foto’s (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-02-2023, 21:44 (438 dagen geleden) @ henk vdb

Dank je Henk zover voor de info, ja, en dan natuurlijk de vraag wat doe je met het ding?

Ik heb het monitortje 13 jaar (alweer!!) geleden voor 5 Euro gekocht op de VERON beurs in Rosmalen en dacht ik hem op de PC aan te sluiten maar de aansluiting kwam niet overeen met die van de PC. Voor de aardigheid een slideshow uit fotobestand er op te projecteren maar lukte dus niet.

Het ding is opgeborgen op de zolder van het bijgebouw/hobbyruimte en laatst met het ruimen kwam ik hem weer tegen, spanning aangesloten, de bekende dzjing van de degausing coil duidelijk aanwezig en verder zwart beeld, logisch zonder ingangsignaal maar ik zie kathode beeldbuis ook niet gloeien, ik meet op het neckboard bij de gloeidraad aansluiting wel 4.8 Volt om precies te zijn, zoals eerder geschreven weet ik niet wat het moet zijn.

Toen de zaak helemaal uit elkaar lag heb ik gemeten op de pennen van de beeldbuis welke 2 er een Ohms meting hadden en dat moest voor mij de gloeidraad zijn (3 gloeidraden in serie) toen wist ik op het neckboard waar die zaten.

Ik ga verder met de aangedragen adviezen. Ik heb een testbeeld generator met composiet en RGB uitgang en kijken of er leven in zit, ja, en dan………?:-|

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum