Toch weer probleem met vectorscoop PM5567 (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-02-2024, 21:06 (79 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Na aanvankelijk goed te hebben gewerkt heeft de vectorscoop weer een probleem met de helderheid en dat is dat ie vanzelf enorm varieert, van zeer donker naar ineens zeer fel zonder dat er ook maar aan de helderheids regelaar wordt gedraaid en mijn vraag is of je zonder dat de beeldbuis en het control board is aan gesloten je de voedingsspanning op de beeldbuisprint (onder afgebeeld) aan de voeding aan mag sluiten om makkelijk de spanningen te kunnen meten, dat was vraag 1

[image]

[image]
In het rood omcirkelde is eerder C-26 vervangen die lek was en toen was de helderheid weer prachtig te regelen.

Nu vraag 2

Ik heb met dank aan René een HV meetprobe gekregen die gaat tot 6kV. Die sluit je zo aan op de meter als foto hier onder en die zet je dan in het 1000V= meetbereik want verder gaat hij niet, wel het krokodilletje aan de massa aansluiten. Ik ga spanningen meten tot 2kV in dit probleem gevalletje. Of moet je een meter hebben die minimaal 2kV aan kan, is ook wel logisch natuurlijk maar de probe reduceert de spanning niet naar lagere waarde voor de meter?

[image]
Meter in 1000V= meetbereik (maximaal deze meter) en zo aan sluiten als op foto met uiteraard GND op het juiste punt.

Dank alvast,

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum