SATA harddisk op USB poort (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 08-08-2024, 11:18 (106 dagen geleden) @ Ben

Dag Henk, ja ik schoot uit mijn slof en het was warm op zolder.
Wij zitten op dit forum om elkaar zoveel als mogelijk te helpen bij problemen of vragen.
Maar als er dan antwoord is gegeven met (in rood) aangegeven data informatie van de WD.
Dan weet je dat 1x USB te weinig stroom levert en dat weet deze ervaren topicstarter ook wel.
Het daarna gaan “dwarrelen” via een Docking station en dan naar MP was mij even teveel.
Groet, Ben

Ik heb zelf aangegeven dat een USB aansluiting van bijv een laptop de drive niet trekt, althans mijn twijfel was groot, mede door het ontbreken van 12 Volt.
Een docking station was niet mijn eerste keus
Ik heb geen computers verder met SATA aansuiting.
OP MP vond ik een zelfde soort MYBOOK voor een aantrekkelijke prijs. UIt de discussie blijkt dat het helemaal niet zeker is of dan aangetoond kan worden wat er echt defect is vanwege hardware encryptie etc.
Probleem als je ook oudere computers aan de gang hebt, is dat nieuwe software er niet altijd op wil draaien en oudere software ook niet op nieuwe PC's.
Evenwel moet je die oude spullen soms in de lucht houden, omdat veel randapparatuur anders ook niet meer werkt.
Een voorbeed:
Voor mijn radiohobby gebruik ik software van MOTOROLA. Die wordt al jaren niet meer ondersteund. Zonder die software worden sommige dingen waardeloos.
Vergelijk het maar met iemand die een groot aantal onvervangbare videotapes heeft en nergens meer een video op de kop kan tikken. Zelfs TV-studio's kampen met dat probleem.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks