SATA harddisk op USB poorte (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 08-08-2024, 13:26 (106 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door soundman2, 08-08-2024, 13:34

Henk, ik heb je aangegeven dat er cases te koop zijn voor weinig met een dubbele USB kabel.
Hiermee kun je de WD drive in je oude laptop testen of hij herkent gaat worden.
Daaruit kun je concluderen of de fout in de MYBOOK case zit of dat de WD drive is overleden.

Ik gaf aan dat USB gen 12 Volt levert voor de drive en dat het dus iets moest zijn met een externe voeding.
Momenteel heb ik niets waarop ik de drive kan aansluiten.

(Het kopen van MYBOOK case via MP lijkt mij niet verstandig, mogelijk zit daar ook een fout in.)

Voor 25 euro was ik bereid om dat risico te aanvaarden.

Indien de WD drive is overleden kun je dan overwegen een nieuwe drive in MYBOOK te plaatsen.

Dat is soms geen sinecure. Voor dat ik MYBOOK had had ik een andere back-up disk en de drive daarvoor was niet simpel geschikt te maken. Buiten formatteren moesten er ook nog extra files op staan etc.

“Probleem als je ook oudere computers aan de gang hebt, is dat nieuwe software er niet altijd op wil draaien en oudere software ook niet op nieuwe PC's.”
Vindt ik kletskoek en heb zelf een Intel I5 al jaren draaien met W7 op 32bits.
Omdat ik mijn oude scanner en printer niet wil inleveren voor een nieuw W10/W11 64bits systeem.
Heb al eens uitgelegd dat 64bits alleen goed is voor spelletjes fanaten en de portemonnee van MS.

Win7 heb ik ook gehad hoor, maar ik ben destijds gestart met DOS3.1 ofzo.
Ik heb bij apparatuur nog programma's uit die tijd en die gaan echt niet werken op Win 7 of hoger.
Ik hoef helemaal geen 64 bits, maar om een voorbeeld te noemen, ik heb een fraaie inkjet staan van HP dubbelzijdig. Met de komst van win7 werkte de driver niet meer en de dubbelzijdige functie verdween daardoor. Onder XP werkt het allemaal nog prima.

Ik draai op de windows pc nog databases met gebruik van DOSBOX, werkt goed, maar kan ook niet alles

Om fatsoenlijk het www op te gaan kun je beter niet al te oude software gebruiken, zoals bijv XP. Je mist dan belangrijke updates etc. Zelf sites van de banken geven aan dat je met oude software werkt en dat die niet altijd veilig meer is.

Laatst heb ik nog iemand geholpen die terug wilde naar W7 omdat zijn labelprinter niet meer werkte.
Programma’s uit W7 werken gewoon in W10/W11, maar dat is niet geldig voor de drivers.
De drivers uit W7 werken NIET in een W10/W11 computer en dat is het probleem.
Hoop dat dit verhaal wel duidelijk is en je ermee verder kan.
Succes en groet, Ben

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks