Administratornaam wijzigen. (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 21-08-2024, 12:38 (58 dagen geleden) @ Hersteller
Gewijzigd door soundman2, 21-08-2024, 12:54

Tweede account aanmaken, daarna eerste account verwijderen.

Het lijkt er op dat ik dan alles over moet doen wat ik al geïnstalleerd heb. Een nieuw account begint met een "schone lei".

Op de nieuwe PC werd W11 meegeleverd. Pas na het uitpakken van W11 realiseerde ik me dat ik beter een nieuw account aan had moeten maken .
Tot nu toe is W11 een ramp voor mij. Het werkt allemaal wel, maar als het een auto was, zou ik opnieuw rijles moeten nemen. Goede dingen uit de vorige versies , de laatste was voor mij W10, zijn weer "verbeterd" en wel zodanig dat zelfs het knipprogramm anders werkt met onbeduidende pictogrammen die dan ook nog dezelfde naam hebben, Er is een startknop en dan begint een teller te lopen......HOPELOOS.
Mijn oude apparatuur zoals printers en oudere computers zijn niet meer zichtbaar op het netwerk, omdat een protocol SMB-1 niet meer ondersteund wordt. Het kan blijkbaar wel aangezet worden, maar met alle hulp van het www is het me nog niet gelukt....
Ik weet het , het oude protocol is levensgevaarlijk en dat al dertig jaar.
In Den Haag staat een torentje, lijkt ineens van zeer brandbaar vloeipapier gebouwd te zijn. Moet na 100 jaar onmiddellijk ontruimd worden......ook zoiets.
Het word nog veel erger, nu ik deze bijdrage typ.
Vrijwel elk woord is rood onderstreept, als zou de spelling verkeerd zijn. Typ je onmiddellijk met eenmaal l, krijg je als alternatief het woord deliminator.
Ik gebruik sinds de jaren 80 computers en veel dingen heb ik moeten uitzoeken en ook opgelost, maar W11 slaat voor mij alles.
Overigens was het geen vrije keuze. Ik was tevreden over WIN 10, maar mijn laptop kreeg een schier niet repareerbare schermfout. Dat werd dus, ook gezien de leeftijd, een nieuwe, omdat de ondersteuning van W10 toch afloopt en de laptop niet geschikt zou zijn voor W11. Nou heb ik W11:fir

Overigens denk ik dat spellingcontrole op Engels staat. Waar pas ik dat aan, in instellingen en taal lukt het niet.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum