Mosfet Vraag (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-09-2024, 12:22 (6 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maarten Bakker, 13-09-2024, 12:25

Er zit nog een hoop tussen de uitersten in, maar mijn ervaring bevestigt ook wel wat jij schrijft denk ik.

Ik werk voor een importeur die o.a. apparatuurtassen en hoezen laat maken in China. Basisontwerp gebeurt in Nederland. Omzetting naar productieinstructies en productie in China. Daarna weer kwaliteitscontrole in Nederland. De marges zijn inderdaad best netjes (zeker geen 1000x) maar een goede relatie met je producent is nodig om de juiste kwaliteit te krijgen. Dus trek van die marges ook maar een reisje naar China af, eens per jaar.

Een andere situatie die je veel ziet is importeren van in China ontworpen goederen. De fabrikant maakt aanpassingen aan het ontwerp naar wens van de importeur. Dan moet je als importeur feitelijk het ontwerp controleren maar in de praktijk laat je dat over aan een lab dat namens jou een CE certificaat mag afgeven. Daar heb ik zelf verder geen ervaring mee.

Op een nog wat kleinere schaal, zoek je als handelaar een vertrouwde lokale tussenpersoon (bedrijf) die daar voor je bemiddelt en basale kwaliteiscontrole doet. Daar hoef je niet persé zelf langs, maar als je die niet uitknijpt krijg je er wel een goede band mee. Dat ken ik van een importeur uit mijn omgeving.

En tenslotte, als je op Aliexpress koopt moet je gewoon een goede neus en veel geluk hebben. Nog een graadje daaronder zitten Temu en Shein en daar weer onder allerlei dropshipscammers die dezelfde goederen tegen tig keer de prijs leveren.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum