printontwerpen (Toestel of techniek)

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 09-10-2024, 11:44 (7 dagen geleden) @ doktordirk

Ik heb Ulticap/Ultiboard al jaren niet meer gebruikt, maar ik ontdekte zojuist dat het nog steeds op mijn SSD staat en het werkt prima onder W10. Het programma werd indertijd (eind jaren '90?) in verschillende versies aangeboden. Als ik het me goed herinner was het enige verschil het aantal nodes dat je kon gebruiken. Zo was er een z.g. 'student versie' van 199,- gulden die maximaal 500 nodes in het schema toestond. De volledige versie kostte meer dan 2000,- guldens en stond een onbegrensd aantal nodes toe. Het verschil tussen de versies was in de praktijk een extra meegeleverd programmaatje waarmee dat maximaal aantal nodes werd ingesteld. Hoe meer nodes, hoe duurder de versie.

We hebben toen met enkele HCC-leden gezamenlijk een student versie (5.72) aangeschaft en we zijn aan het disassembleren gegaan. Dat bleek vrij eenvoudig, het adres waar het max aantal nodes was opgeslagen was zo gevonden. Vervolgens heeft iemand een patch geschreven waarmee dat adres op maximum werd ingesteld. Zo hebben we alle mogelijkheden opengesteld. Zou die patch jouw probleem niet kunnen oplossen? In dat geval ga ik even voor je zoeken.

--
M.v.g
Ben


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum