welke merk is dit ? (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 18-01-2025, 12:19 (12 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door ffeilers, 18-01-2025, 12:23

ATC/Unitron wel de 3908 en de 3911

Mogelijk dat 3907 er veel op lijkt

de 3908

de 3911

En als je jouw board daar bij zet met alles wat je nu al weet, misschien dat dan anderen
dat gaan aanvullen.

Maurice, ik had dit gisterenavond ook gevonden op die site.
En inderdaad het plaatsen van "mijn" board kan tot nieuwe aanvullingen leiden, maar ik kan nog geen overzichtsfoto maken.

Wat niet helemaal blijkt uit het verhaal is dat de foto uit van deze computer niet de zelfde is als de computer die ik beschreven heb in mijn eerst bericht.
Met andere woorden, ik heb nu twee identieke kasten staan. Of ze nu van binnen ook identiek zijn, althans qua motherboard dat weet ik nog niet.
De eerste computer staat , niet makkelijke bereikbaar , ergens boven.
Het enige wat ik zeker weet is dat het 2e exemplaar is voorzien van twee 5 1/4 floppy diskdrives en een (werkende?, weet ik nog niet) harddisk. Het eerste exemplaar heeft een 3,5 floppy drive en een 5 1/4 floppy drive en een harddisk op card (als ik zo nog eens terug kijk). Nu nog even naar de gemaakte foto gekeken en het lijkt er op, als ik naar het frontje kijkt, dat er wellicht ook nog een vaste harddisk in zit.

Verder van jou een opmerking , dat er ergens iets niet goed bevestigd is.

De monitor van het eerste exemplaar is groen, van het 2e exemplaar amber.

Beide pc s zijn in ieder geval startend, in die zin dat ze beeld geven, verder nog niet onderzocht.

Het tweede exemplaar daarin "zweefde" en (gelukkig) lege 4 aa batterijhouder. De houder zelf was gelukkig leeg.
Ik moet echt het eerste exemplaar toch opzoeken om te kijken hoe het daar is gesteld met eventueel aanwege AA 's .

mvg
Frans

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks