Onbekende bestanden op netwerkdrive (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 27-01-2025, 21:42 (8 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 27-01-2025, 22:12

Vandaag kon ik met een w10 en een W11 Pc niet naar mijn wat bejaarde netwerkdrive WD MYBOOK LIVE.
Twee andere PC's, beide met XP kunnen nog steeds naar de externe schijf en die verschijnt ook in de filemanager, Wincommander.
Ook kunnen de W10 en W11 pc's niet meer naar de XP pc's, ze verschijnen niet meer in de lijst.
De W10 en W11 pc's kunnen wel de webpage openen van de MYBOOK LIVE (verschijnt wel in de lijst} en ook via het IP nummer sis de ingebouwde webpage bereikbaar. Via die opening kan ik wel naar de opgeslagen bestanden kijken, maar niet mannagen.
Ik kan met de XP's normaal naar de ext. schijf .
In de map public van de externe schijf staan ineens directories die ik er nooit ingezet heb en waarin bestanden die een copie lijken van wat er op de externe schijf staat.
Dirs als AppleDouble, Apple DC, Apple Desktop, etc. In sommige dirs staat alleen een file PARENT, groot 741 bytes. Ik kan deze niet openen en zie alleen een patroon van zwarte blokjes. De datum is 14 jan jl
Voor de directorynamen staat in WinCommander normaal een geel blokje (een symbool van een mapje), maar nu staat er ook een uitroeptekentje in. De files zijn allemaal hidden. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
De XP pc's gaan nooit meer op het www en alleen de mailprogramma's worden gebruikt voor het uitwisselen van boeken met familie.
Ik heb de disk een half jaar geleden gekregen en die leek toch op de juiste manier schoongemaakt te zijn.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks