Je zou maar zonder stroom komen te zitten... (Algemeen)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-01-2026, 13:31 (1 dag en 15 uur geleden) @ verbeek

lithium accu's in een schuur te hebben....

Enige juiste plek voor die krengen.
Met een verbod en zware gevangenis straffen als je deze binnen je woning haalt.

Gevaar bij Lithium is de vervuiling inwendig.
Als bij productie ook maar iets greintje fout is gegaan, komt dat na enige tijd gebruik
tot uiting in een NIET blus bare brand.
Ik heb het dan over die hoog vermogen batterijen.

Een chemische brand die niet te blussen is.

Zeker ook om dat huidig en aanprijzen van al die thuis knutselaars welke dan de goedkope
producten uit China enz gaat halen met slecht gecontroleerde productie.
Kijk maar op de markt de ellende van bergen en bergen accus', geen idee waar ze vandaan komen.
En maar klagen over "milieu" .

Daarom pleit ik ook op een verbod op EV in parkeergarages enz.

Kijk bij AUTOGAS deden ze dat wel, beperkingen waar voertuig mocht staan.
Maar aangezien dat ging puur om vervelen en treiteren omdat menig niet uit kon staan de goedkopere brandstof.
Maar nu opeens gaat over electrificering worden veel regels tbv de bevordering, schijnheilig
overboord gegooid.

Terwijl daar door TNO proeven zijn gedaan , zo'n tank werkelijk nog nooit is ontploft
En ik heb ze zien branden, Ontploffen doen ze niet.Onmogelijk
Tenzij gebruiker zelf de boel onklaar heeft gemaakt.

Kortom
Lithium en dergelijke hoge concentratie chemische accu's dat zijn de ware brandbommen.
Nooit in huis nemen.

Kijk internet er maar op na, al die thuis knutselaars hebben werkelijk vermogens staan
van die batterijen in kelders, kamers in huis.
Waarbij de plankjes met draadjes en bedenkelijke afzekering mijns inziens zwaar te wensen over laat.

Ach ja , heb nog geen NPO uitzending gezien waarin dat gevaar geregeld wordt behandeld
en mensen weg wijs gemaakt.

Gros kan nog geen stekker aan lampje fatsoenlijk zetten
Maar blijven promoten dat we met omvormers laders grote stromen dikke batterijen
gaan knoeien.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks