Ik Je zou maar zonder stroom komen te zitten... (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-01-2026, 19:15 (1 dag en 9 uur geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maarten Bakker, 12-01-2026, 19:19

Als je hut zo pot dicht zit dat niet paar kaarsjes kan hebben maak ik
me zorgen tijdens een verjaars feestje.

Ik bedoelde petrolielampen en kachels. Als je dan de kieren een beetje dichtstopt om het warm te krijgen heb je een perfect scenario voor koolmonoxidevergiftinging. Dat kost ook zonder crisis toch zeker een handvol doden per jaar...

Bij de waxinekaarsjes is er bij onoordeelkundig gebruik gevaar voor brand als je er bijvoorbeeld meerdere klem naastelkaar zet.

Even goed met alles wat brand , uiteraard zorgen dat er een raampje op kier staat.
Dat zou met je eerste stapjes maken in leven toch aangeleerd moeten zijn.

Ik ben bang dat de laatste 2 generaties dat nog maar half hebben meegekregen.

Als 10 miljoen huishoudens allemaal accu';s gaan zetten met dito laders
heb je over 5jaar enorm afval probleem er weer bij.

Helemaal mee eens.

Inderdaad gelezen over Berlijn en laat dat nu net ook die activisten zijn geweest.
Het gevaar zit van binnen , niet van buiten af.
Hoewel de actoren natuurlijk bedenkelijk zijn, wie drijft die hysterie zo op.
Geld en macht.

Het idee van hybride oorlogsvoering is dat je als kwaadwillende speler, in dit geval zou dat Rusland kunnen zijn geweest (de meeste andere landen hebben in het verleden ook wel dergelijke dingen gedaan), makkelijk idealistische of naieve groepen kunt oprichten, overnemen, infiltreren of dingen wijs kunt maken.

De kans is best wel groot dat dat hier ook gebeurd is. Zowel links als rechts zijn hier gevoelig voor en als je dit in gedachten houdt, zijn sommige dingen (zoals misdrijven, of maatschappelijke onrust) beter verklaarbaar.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks