Je koopt via BOL.com een videotape. (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 20-04-2026, 23:40 (3 uur en 19 minuten geleden) @ kris
Gewijzigd door Hans van Kampen, 20-04-2026, 23:52

de AJ-D950 kwam in 1998 op de markt en was de eerste VCR die ook 50MBit per seconde kan schrijven (DVCPRO50) de band loopt dan dubbel zo snel. Jouw cassette is en DVCPRO25 opgenomen, maar de recorder kan dus beide.

Je error rate indicator geeft groen aan, de machine is dus nog gezond. er zal ooit wel eens een groot onderhoud geweest zijn, want deze reeks had nog last van uitdrogende elco's. (bij de opvolger waren de kritische elco's al vervangen door ceramische of SP caps).

Klopt Kris, ik zag op YouTube een Engelse vlogger die van alles repareert aan apparatuur en was bezig aan deze machine op het servoboard C-tjes aan het vervangen.

een voordeel van DVCPRO is dat door de lage contactdruk in combinatie met MP tape de koppen uitzonderlijk lang meegaan. (8000 uur was geen uitzondering)

Flevoland had idd DVCPRO.

Mooie aanwinst, en niet zo zwaar als je vorige :-)

Inderdaad, geen handgrepen er aan en niet zo zwaar als die BETACAM-SP bakken maar als je het koppentrommeltje ziet van deze machine zo klein zoals je weet, wat een verschil met bijv. Betacam. Inderdaad zeker die SONY BVH-1100 ja.

PS: als ik me niet vergis speelt deze machine ook DV en DVCAM tapes af. (mini DV met een adaptor)

Zou zomaar kunnen, zie ik aan een adapter te komen. Dank voor je info:)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks