Receiver Major RS4020 gevonden (Algemeen)

door Wilfred-EHT ⌂ @, Breda, 20-06-2026, 09:24 (11 uur en 24 minuten geleden) @ Wilfred-EHT

Goedemorgen,

De receiver staat al een poosje te pruttelen en heeft een mooi plekje gekregen, waar eerst mijn buizenversterker stond. Ik moet de keuze schakelaars links onder nog bekijken, de uitgangselco's vervangen en de verlichting aanpassen. De lampjes van de radioontvangst metertjes gaan uit zodra je iets anders dan radio kiest en ik vind het leuker als ze gewoon blijven branden,
Voor de uitgangs elco's had ik even niets anders dan 2200uF, terwijl er eigenlijk 1000uF in hoort, verder zit er soms nog een scherp kraakje in de rechter uitgang wat ik wil oplossen. Hoewel ik het nu al dagen niet meer hoor :-|

Vergeleken met mijn buizenversterker klinkt de buizenversterker heel braaf, deze Major is wat meer aanwezig, maar beslist niet storend. Je kunt natuurlijk geen bananen met mandarijnen vergelijken, maar het is wel leuk om te horen dat de muziek waar je meestal naar luistert een andere ervaring krijgt.

Brengt me meteen naar een topic wat ik hier vanochtend heb zitten lezen over de zin en onzin van bv luidsprekerkabels ed. De mooiste vond ik wel de vergulde 25A meterkast zekeringen :-D

Mooi weekend !

[image]

[image]

--
Wilfred Nolles
Email: wilfrednolles(apedingetje)outlook.com
Philips Fish Eye 22AH561
Pioneer RX-300
IMF Super Compact II
Pioneer PL12D-II
Thorens TD160
Verder van alles en nog wat