Philips VR948 SVHS (Algemeen)

door henk vdb @, Breda, 29-08-2026, 16:20 (2 uur en 11 minuten geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 29-08-2026, 16:27

Ja tuurlijk, ondertussen heb ik ook twee van die modulators, later aangeschaft om mijn 17TX210A buizenbak met enkel een VHF kanalenkiezer van signaal te voorzien. Probleem was daar dat het een modulator moest zijn die VHF uitgaf. Ik heb ook zo'n tweedenet kastje dat UHF omzet naar een VHF kanaal maar dat vond ik niet stabiel genoeg, bleef aan de fijnafstelling van de TV en aan de afstelling van het kastje draaien. Die modulators die ik nu heb kan je de uitgang op elk VHF, UHF of S-kanaal zetten, met PLL stabiliteit. Kan zelfs LF stereo moduleren voor een stereo TV.

Maar in de tijd dat ik die VR948 gebruikte was zoiets veel moeilijker te vinden en als er al iets was was de prijs tamelijk hoog. En dan nog inkoppelen in het kabelzender signaal? Is met mijn huidige modulators allemaal standaard mogelijk. Maarja, op de kabel geen analoge signalen meer dus kabelTV doorkoppelen heeft geen zin meer.
Bestaande modulators uit videorecorders waren practisch allemaal UHF kanaal 36...38 uit, die kon ik niet gebruiken voor mijn buizenbak met alleen VHF. Die 17TX210A heb ik nog steeds als enige buizen TV, en deze werkt nog prima.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks