Het resultaat !! (Gezocht)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 14-09-2026, 15:48 (5 uur en 53 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Wat ik eerst gedaan heb is alle pc boardjes uit hun voet getrokken waarbij de wat gammel aanvoelende schakelaars vrij kwamen voor de verschillende testbeelden want bleven soms ook niet in hun ingedrukte stand (weinig kontakt 60 ingespoten) en voelt nu goed aan en blijven in hun stand.

Vervolgens de pc boardjes weer terug in hun voet gestoken en eerst maar kijken wat het resultaat is voordat ik daadwerkelijk ga meten conform gegevens die ik van Maurice heb gekregen.

Ik gebruikte eerst de 75 Ohm uitgang en had uitsluitend op kanaal 3 VHF het volgende beeld zonder dat de modulator daar enig invloed op uit oefende, waar ik ook afstemde (VHF-UHF)

[image]
Beeld op kanaal 3 VHF ongeacht frequentie stand modulator FG 387

Na het reinigen schakelaars en pc boards er opnieuw in gestoken het volgende resultaat maar nu aangesloten op de 60 Ohm uitgang, op de 75 Ohm uitgang alleen maar het bovenste beeld.

[image]
Rechter balk is zwarter dan op de foto

[image]
Wat weinig contrast op dit Orion tv-tje

[image]
Ziet er perfect uit.

Ook de solid beelden ROOD, GROEN en BLAUW zien er goed uit, kortom, voordat ik een apparaat defect verklaar eerst maar dergelijke zaken nalopen zoals ik nu ook daadwerkelijk heb gedaan al heb ik nu wel een schema dankzij Maurice en de schematheek van de NVHR binnenkort ook.

Nog een aanmerking op het apparaat.......wat mij opviel is dat de 60 Ohm uitgang keurig is aangesloten op een coaxkabeltje vanaf de modulator maar de 75 Ohm uitgang met een lang dun on afgeschermd draadje ergens vanaf het mainboard wat niet duid op een HF uitgang.

Tot zover en iedereen dank voor het meedenken.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks