Virusscanner echt nodig ? (Computertechniek)

door Jan 1 @, Tilburg, 23-05-2012, 16:53 (4365 dagen geleden) @ ARCHIMEDES

In tegenstelling tot het verleden staan virussen, wat schadelijkheid betreft, allang niet meer op de eerste plaats. Een veel grotere bedreiging vormen verschijnselen als rootkits, pishing, systeemgerichte hacker aanvallen al dan niet per per E.mail, en uiterst intelligente malware. Een security systeem moet zelfs al succesvol kunnen ingrijpen als men een besmette E.mail per ongeluk opent. De firewall is ook maar een onderdeeltje:-) van de totale beveiliging, maar die van Windows is zo lek als een zeef. Het gaat om een goede TOTAAL beveiliging. Zelf gebruik ik ESET Smart Security 5.0.95 NL. Of die nou de beste is weet ik niet, volgens de Consumentenbond wel, maar in al die jaren dat ik ESS gebruik zijn kwaadwillende bestanden er nog nooit in geslaagd mijn computer enige schade te berokkenen. Daarvoor draaide ik Norman virusscanner met firewall, die wel eens ooit geen weerstand kon bieden tegen kwade bestanden, en de computer liet crashen. Norton en G-Data bleken een veel te zware belasting voor het systeem te vormen, terwijl Kaspersky ook al niet fijn werkte.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum