433 mhz versterker (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 04-09-2012, 23:34 (4260 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maurice, 04-09-2012, 23:48

De frequentie 433 MHz is vrijgegeven om gebruikt te worden door zeer uiteenlopende apparatuur, zoals bijvoorbeeld garageopeners, draadloze koptelefoons en draadloze weerstations.

Je mag echter alleen met laag vermogen uitzenden op 433 MHz en nooit lang achter elkaar.

Bovendien is de 433 MHz band behoorlijk drukbezet door alle elektronische apparatuur van de laatste jaren, dus misschien is het maar beter ook dat je je daar niet tussendoor begeeft met je zendactiviteiten…

Vooral geschikt voor afstandsbedieningen
In de praktijk wordt 433 MHz vooral gebruikt als frequentie voor afstandsbedieningen. Dat komt overeen met de regels, want zo’n afstandsbediening heeft een laag vermogen en gebruik je nooit echt lang achter elkaar.

http://www.etsi.org/deliver/etsi_i_ets/300200_300299/300220/01_60/iets_300220e01p.pdf
Kun je alles lezen over de regels rondom toepassing ISM (433 MHz)

CONCLUSIE DUS
Onderzoek ook het gebruik van die frequentie in de omgeving.
In hoeverre moet de boel betrouwbaar werken.

Verder is mijn idee
Je kan wel voor klein budget wat willen, maar is dat dan wel zinvol dat te steken in een zwakke basis.
Mijn ogen is dan al de investering weg gegooid geld daar je er toch niets aan hebt.


Ooit heb ik ook eens gerommeld met die vrije porto's.
Puur drama met bereik, storingen etc.
Klant geadviseerd mobilofoon vergunning aan te vragen en nooit meer 1 klacht over
bereik, functioneren materiaal daarvan.
Buiten natuurlijk dat ze bij tijd de boel slopen, maar ja waar intensief gewerkt wordt valt dat nog mee.:-P

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum