433 mhz versterker (Toestel of techniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 07-09-2012, 11:52 (4257 dagen geleden) @ robot797

het zijn geen ziekenhuis patiwenten
meer autisten en zo

Dan heb ik niet helemaal goed begrepen wat je bedoelde met je bericht http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=11075

het is namelijk een noodsysteem (backup)
voor het rode kruis
de zenders staan dan bij patenenten
en het hoofdstation bij de verzorgers

Het feit blijft dat als iemand op een knop drukt hij er zeker van moet zijn dat het signaal ook bij de ontvanger aankomt.
Softwarematig kan je het signaal meerdere malen herhalen zodat de kans groter is dat het signaal de ontvanger bereikt, maar helemaal zeker is dat nooit met een radioverbinding.
Als ik zie hoe vaak ik in het winkelcentrum tevergeefs op het knopje van mijn autosleutel druk om de sloten te vergrendelen of te ontgrendelen, en dat na een uurtje winkelen de afstandbediening nog steeds niet werkt, geeft dat heel weinig vertrouwen in zo'n systeem.
Ook veranderen van frequentieband is geen garantie voor een verbinding die altijd zal lukken. De afstandbediening van mijn mediaplayer werkt rond 2,4GHz en ook die weigert regelmatig.
Het probleem bij een radioverbinding met eenrichtingverkeer is dat je totaal geen controle hebt of de boodschap aan de andere kant wordt ontvangen.

De zekerste methode voor een alarm- of noodoproepsysteem is een verbinding met een kabel. Je kan dan door continu een stroom of een reeks bitjes door de kabel te sturen zelfs controleren of de kabel niet is onderbroken.
Met radio zou dat ook wel kunnen, maar dan wordt het wel erg complex. Dan moet bij elk bed ook nog een ontvanger staan en bij de basispost een zender.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum