Trafobrom. (Toestel of techniek)

door Laurens48711, 08-12-2012, 09:54 (4165 dagen geleden) @ Huub

Hoi Huub,

Bedankt voor je antwoord en hier is wat meer informatie :-)

Dit is het schema van de voeding:

[image]

Maar wat ik intussen heb gedaan is het speaker relais en de bijbehorende inschakelvertraging voeden uit de 7824 die eigenlijk voor de voorversterker was bedoeld.
Dat scheelt al iets maar toch blijft hij brommen.

Als voedingselco's heb ik twee DNM 10.000 µF bekers gepakt en die overbrugd met een 0,33 µF foliecondensator.

Dan je vraag waarom een ringkern niet zou brommen: ik dacht dat dat juist een van de eigenschappen van een ringkern was, maar blijkbaar niet dus? En dan nog is een klein brommetje niet erg, maar dit is echt zo hard dat je het op normaal luisterniveau gewoon hoort.
Even voor de duidelijkheid: ik gebruik de eindversterker niet als PA versterker maar ik heb er twee B&O Beovox 3000 speakers op aangesloten als huiskamer systeem. Die combi klinkt met de rest van mijn apparatuur echt fenomenaal maar de versterker hoeft dus eigenlijk geen arbeid te verrichten.

Dan heb je het over een C aan de primaire kant? Dat zegt me niks, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Voor meer of gerichtere info: graag vragen, ik beantwoord het graag, en dit is niet mijn expertise gebied dus please be gentle with me :-D


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum