Trafobrom. (Toestel of techniek)

door Huub, 09-12-2012, 07:35 (4163 dagen geleden) @ Laurens48711

Dag Laurens ,

laat het verhaal trafo met primair C maar weg ,
het is hier niet aan de orde blijkbaar en ik hoef mij dan ook niet op glad ijs te begeven .(gelukkig)
"gentle "" ja I hope so and will trie , maar ik weet weer niet wat een BenO , 3000 of een PA is :-) .

Een trafo zal uit hoofde van wat het is , altijd kunnen bormmen ,
behalve die exemplaren die kunnen piepen ;-) , daar de spanning een andere frequentie heeft , zoals een lijntrafo in TV .
Het steeds van sterkte enof in polariteit wisselende (magneet)veld is daar debet aan , of werkt op de omgeving in .

De éne trafo zal sneller enof sterker kunnen brommen dan een andere .
Hangt van de uitvoering af .

Dat beiden zo sterk brommen leek mij een aanwijzing dat er iets in de omgeving mis is , P of Sec ,
al kan je ook 2 minder goede exemplaren treffen .
Omgeving , dus hoe de trafo belast wordt , of hoe de insturing is .

Een losse trafo in de hand bromt ook ,stel je ,
maar hoe is die dan aangesloten ? de volgende theoretische mogelijkheden
- alleen primair
- primair en secundair
- alleen secundair
- niet

De laatste 2 dus voor de volledigheid erbij ;-) ,
al zou je uit hoofde van in die situatie ook brom , daar in moeten zoeken :-D (excuus , maar dat komt ook voor !)
Op deze manier systematisch tekeer gaan , moet je toch de oorzaak kunnen achterhalen .
Uit alle info destilleer ik (soms wel soms niet brom) dat het dus ook aan het net ter plekke kan liggen .
Een flinke belasting op een dimmer hier ,
veroorzaakt een brom in een onbelaste Variac (is ook een losse trafo regelbaar) om maar iets te noemen .

m vr gr en weer succes , achteraf is het altijd simpel verklaarbaar , dat is het mooie :-D ,

Huub


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum