Marantz Model 1060 met inschakelknal (Toestel of techniek)

door Remko Brugman, 26-12-2013, 11:33 (3775 dagen geleden) @ peter51

Hoi,

het probleem is nog niet helemaal weg. Ik heb na mijn laatste bericht alle contacten aan de buitenkant goed schoongemaakt, en verder alle schakelaars aan de voorkant (die zijn mechanisch) flink in en uitgeschakeld. De potmeters van de toonregeling zijn ook met schakelaars uitgevoerd, en de potmeter van de bas maakte in sommige standen slecht contact. De loudness maakte soms ook spontaan contact. Dat probleem is grotendeels weg na het bespelen van de schakelaars, hij doet nu alleen nog "bop" als ik hem aanzet.
Sinds de laatste post hier heeft het nog twee maal geonweerd, dat leek aan de aan/uit schakelaar te liggen. Er zat na de onweersbui ook ineens een ruis in het geluid die onafhankelijk was van het voorversterkergedeelte. Wat ik toen heb gedaan is met mijn duimnagel de aan/uit knop induwen en die dan met een tik weer terug naar buiten laten schieten door mijn nagel weg te trekken. De "klap" die hij daarmee kreeg zorgde na een paar keer dat de ruis en het onweren over waren.
Ik heb vanwege andere projecten die voorrang hadden - en omdat het de primaire hi-fi installatie in huis is - de versterker niet meer opengemaakt sindsdien, omdat het probleem voorlopig over lijkt.

Maar het klinkt in mijn geval als een mechanisch probleem. Of ik moet op de één of andere manier het stof uit de schakelaars zien te krijgen, of het kan zijn dat de C die over de aan/uit schakelaar staat iets raars doet, alhoewel dat raar is want in de aan-stand overbrugt de schakelaar die C.

Deel van het schema van netvoeding met de voeding van het voorversterkergedeelte:
[image]

Deel van het schema van de voeding van de eindtrappen (links) en de luidsprekeruitgangen (rechts):
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum