Boxen afsluiten? (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-01-2020, 13:39 (1558 dagen geleden) @ Gerard in Zeist
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-01-2020, 13:43

Klein detail, de oudste box is in week 51 van 1978 gemaakt in Leuven, België, Holland. De nieuwste is gemaakt in week 42 van 1979, in Leuven, België.

In Japan schijnt voor dit soort doeleinden zelfs een plaatsje Usa te hebben gelegen, maar ik denk niet dat Philips zo ver ging om een plaatsje Holland te stichten in België. Ik vermoed dat ze met Holland doelden op Acht (dat weliswaar niet in Holland ligt, maar dan toch in Nederland), waar geen fabriek stond maar wel een magazijn/veem/distributiecentrum/omkatinrichting. Met dat laatste doel ik op het aanbrengen van merkspijkers en serieunmmers op ingekochte apparaten en apparaten bestemd voor submerken.

Ik denk dat je ergens rond 1979 wel een interne memo, of misschien zelfs een douanezaak, gaat vinden over het vervoeren van complete producten (in plaats van onderdelen of bulkproduct) vanuit België naar het veem in Acht. Ik ken de historische regels voor inklaring en de veranderingen daarvan door de jaren heen niet, maar in die hoek zal je het denk ik wel moeten zoeken. Misschien wel zo simpel als dat er een regel versoepeld was waardoor Philips een laatste bewerking (sticker op de doos plakken?) in Acht kon laten vervallen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum