Geen composiet video meer op Audiosonic KRB-1576F (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 04-10-2020, 14:34 (1458 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dat lijkt me prima. Je zou zeggen als de omschakelspanning goed is en het signaal ook, dat alleen het IC overblijft. Nou weet ik dat bij dit soort IC's soms onverwachte interacties optreden. Misschien zou ik toch nog alle pins nalopen om te kijken of er ergens iets opstaat dat er niet op moet staan, maar anders toch vervangen. Er zijn voetjes met gedraaide buscontacten voor deze behuizing te vinden, als het goed is.

Let bij eventueel vervangen wel op, dat sommige ontwerpen gevoelig zijn voor het gebruikte maskernummer. Vandaar dat er bij soundman ook nadrukkelijk N4 achter het typenummer staat (zal wel geleverd zijn als officieel Philips reserveonderdeel voor specifieke toestellen). Je kunt jouw maskernummer vinden achter de datumcode (5e cijfer op de onderste regel meestal). Als het een ander nummer is zal het meestal werken maar als je na vervanging een andere vage klacht hebt, is de kans groot dat het daaraan ligt.

Dank je, Maarten,

Ik bestel wel een partijtje voeten in China. Zijn weliswaar niet met gedraaide pennen, maar wel goedkoop. Ik doe er ook wel wat IC's bij. Die dingen kosten daar 38 cent, dus kan ik er geen buil aan vallen. Mocht het niet werken dan kan ik altijd nog naar het maskernummer kijken (bijvoorbeeld het IC van Henk). Ik kan dat nu niet zien, omdat er een elko op het IC zit gelijmd :-(

Otto

P.S. Ik ga geen grote bedragen in de TV investeren. Ik heb hem ooit op ene rommelmarkt gekocht voor ene paar euro. Als ie niet meer werkend te krijgen is, zoek ik wel een andere :-P

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum