Philips AE3805: 3V regulator Hoera! (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 08-11-2020, 11:50 (1258 dagen geleden) @ Goldline

Mooi dat het weer gelukt is Gerard !

With a little help from my friends, zeggen de Beatles altijd. De tips hier waren weer echt handig. Het gekleurde schema van Maurice was ook leuk om te begrijpen wat er precies gebeurt.
Het schema vermeldt voor alle punten de spanning, maar ik heb het idee dat je transistors beter begrijpt als je de stromen weet.

Volgende keer mij even mailen dan stop ik een paar van die SMT vlooien in een enveloppe,

Dit mooie aanbod ga ik natuurlijk onthouden! Maar zijn er niet vreselijk veel verschillende soorten? Ik heb een paar jaar terug een doosje van Velleman gekocht met een stuk of 200 transistors, in acht typen. Twee soorten general purpose, met Hf 200 en 100. Dan darlington, een soort dubbele transistor meet heel hoge versterking, ik denk dat je die alleen sterk tegengekoppeld kunt gebruiken (nog niet nodig gehad). En een vermogenstype. Dan alles in NPN en PNP. Ik gebruik er niet heel veel van, maar bij een paar reparaties waren ze toch wel even handig. Maar behalve de acht types die ik dan hier heb, zijn er toch nog vele duizenden andere types. En dat zal voor SMD dan toch ook wel zijn, heb je die dan allemaal liggen?

Een 12 volt 8 watt soldeernaald boutje van 8 euro is top voor dit werk met wat flux er bij.

Leuke tip! Sinterklaas mag denk ik dit jaar niet komen en mijn schoorsteen heeft onvoldoende ventilatie voor de Pieten, dus ik zal een beetje voor mezelf moeten zorgen. Is zo’n naaldje ook krachtig genoeg voor het monteren van een bouwpakketje, van die dingen waar je een paar transistors en weerstanden op een printje met gaten moet vastmaken? Want dat doe ik nog wel eens.

Conrad


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum