SONY V77 problemen. (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 24-04-2021, 21:12 (1095 dagen geleden) @ danny g

Dank U voor deze uitgebreide uitleg soundman2.

Vrees echter dat het niet lukken zal daar het een multilayer printplaat is. En even buiten beschouwing gelaten, toch de printbanen lopen zo dicht naast elkaar langs dat het met mijn multimeter pin zou mislopen en tevens ook nog, over de printbanen zit een beschermlaag dus spijtig genoeg zal deze professionele manier van foutzoeken hier niet kunnen lijkt me.


Jammer, ik had gehoopt dat er voor jou uitzicht was op reparatie. Nog even dit, als prikpen neem ik meestal een een scherpe naald uit het speldenkussen van mijn eega. Soldeer daar een snoertje aan en krimp daar een kousje over, zodat er juist een klein puntje uit steekt. De naald prikt vlot door het laklaagje op het spoor. Als het echt multilayer is dan houdt het op volgens deze methode. Multilayers zie je niet zo heel vaak. Je kunt ze herkennen ondermeer, omdat de eilandjes van de ic's waar de voedingsspanning aan zit, ogenschijnlijk niet aangesloten zijn.
Ik wil best een poging wagen hoor. Via het envelopje naast je naam kun je mij bereiken.
Ik heb verder geen videostudio of zo, dus als de apparaten weer zouden werken heb ik daar weer geen toepassing voor.
Ik vind het een beetje een uitdaging om zoiets te repareren.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum