K11 22C545 van Gogh Diode split HV (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-07-2021, 02:21 (977 dagen geleden) @ Maurice

De 778 is Zweeds, daar bouwden ze relatief luxe spul in, net als in Duitsland. Dus niet vreemd dat daar dan al een RC4 inzat. De afstandsbedieningen zelf waren ook Zweedse resp. Duitse ontwikkelingen; Zweden bleef nog tot het einde in 1987 afstandsbedieningen ontwikkelen. De TV's verhuisden naar Brugge, de afstandsbedieningen naar Leuven.

Als ik me goed herinner is bij Zweedse modellen het middelste cijfer het modeljaar. Bij Nederlandse/Belgische ontwerpen is dat het eerste cijfer. In beide gevallen kom je uit op 1977, ik denk het laatste modeljaar voor de K11. Productie kon wel later beginnen of langer doorlopen dan het modeljaar dus 1978/1979 klinkt logisch.

Eigenlijk wel vreemd dat er nog een K11 versie 1 geweest is zonder nt/nd. Mogelijk alleen de 26C466? Dat toestel zoek ik nog, maar zal wel net zo weinig verkocht zijn als de K9 22" oerversie. Zou rond 1975 misschien stilzwijgend in sommige winkels gestaan kunnen hebben.

De 26C465 K9 had als laatste K9 model in mijn herinnering echter ook al een n chassis. Dus waarom tegelijkertijd of later nog een opvolger met een ouder chassis uitbrengen... Toch eens opzoeken wat de verschillen op het kleinsignaalpaneel eigenlijk zijn tussen de gewone en de n versie.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum