omvormer vraag (aanvullende informatie) (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 18-08-2021, 18:00 (984 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door ffeilers, 18-08-2021, 18:59

Na vandaag weet ik iets meer over het defect gaan van de "onever" omvormer.
De omvormer heb ik bij binnenkomst getest. Aangesloten met de bijgesloten kabel op de sigaretten aansteker (15A) in mijn camper. Laptop aangesloten. Resultaat werkt goed.

2 maanden later.
Omvormer aangesloten met een (gezekerde) 15A sigaretten aansteker verlengkabel.link Omvormer gebruikt met usb aansluiting voor telefoon en adapter 220v voor digitenne kastje. Resultaat goed werkend.
Enige tijd later: laptop adapter ook aangesloten op de omvormer. Resultaat zekering in het verlengsnoer kapot en zekering op de EBL kast van de kamper kapot en omvormer kapot.


Vandaag. Nieuwe omvormer gekocht 300W zuivere sinus PurePower Serie Xenteq.
Resultaat omvormer werkt prima met laptop adapter indien zonder sigaretten aansteker verlengkabel aangesloten. Als die kabel er wel tussen zit dan geeft de Purepower alarm.

Kortom de verlengkabel is dus de reden dat de "onever" omvormer is stuk gegaan. De Purepower omvormer is in ieder geval technisch beter beschermd.

De verlengkabel is niet een dun kabeltje, het gebruikte vermogen van de laptop 65W is toch ook niet exceptioneel , kortom wat kan hier nu aan de hand zijn.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum